Inscenácia MATURITNÉ STRETKO sa blíži po skoro polročnej pauze a my sme sa rozhodli, že okrem hereckých „oprašovacích skúšok“ a tanečných hodín, sa vrhneme aj do skvalitnenia jej speváckej stránky. Okrem speváckych hodín, pod vedením Martina Michaela Benčiča , sme hudbu začali rozoberať aj po teoretickej stránke. Nie všetci herci totiž ovládali základy hudobnej teórie a my sme sa to rozhodli zmeniť aj vďaka Milanovi Juríkovi , učiteľovi klavíra, ktorý nám vytvoril veľmi zaujímavé hodiny plné nôt. Bolo to pre nás všetkých veľmi poučné, no najviac z nej si jednoznačne odniesli naše dve stálice, Filip Staňo a Peter Trnka , pretože doteraz toho z hudobnej teórie veľa neovládali. Opýtali sme sa ich, aké pocity v nich tento hudobný kurz zanechal a čo si z neho odniesli.
„Po hudobnej teórii som prišiel na spevácku hodinu k režisérovi Martinovi a začal som s ním rozoberať, ako ktoré miesta zaspievať lepšie a čo by sa dalo v notách zmeniť, tak sme boli dojatí obaja. Zrazu mi tie krížiky a béčka dávali aj zmysel!“ vysvetlil svoje prvotné dojmy Peter . A čo dala hudobná teória druhému spomínanému - Filipovi : „Dala mi predstavu o tom, ako to v hudbe chodí. Napriek tomu, že som už nejakú tu predstavu mal, pretože som chodil na hodiny bicích. Ale je pravda, že som nechodil dlho, takže som zďaleka nevedel toľko, čo teraz,“ objasnil svoje dojmy Filip .
Prečo sme sa však opýtali práve týchto dvoch členov Divadla TANDEM na ich pocity zo spoznávania nôt?
V divadle totiž koluje historka o ich niekdajšom vnímaní nôt ako biela a čierna farba na klaviatúre klavíra. „Tento mýtus vznikol na hromadnej speváckej hodine, ktorá sa odohrala asi pred rokom a pol. Bola to spevácka hodina predstavenia STAROVAL a Martin sa nám snažil vysvetliť, ako sa má spievať jedna pasáž pesničky. Hral nám po taktoch všetky noty z notového zápisu a pri ťuknutí do každej klávesy vždy povedal, aký je to tón. To čo hovoril, Filipovi a mne, nedávalo žiadny zmysel, tak som Filipa ťukol lakťom a povedal som mu, že tak si to pamätajme ako čierna, čierna, biela, čierna, biela, biela, čierna,“ opísal svoj pohľad na vec Peter . Aj Filip si spomenul na túto historku a pokračoval: „Áno, vtedy mi Trnky (pozn. Peter Trnka) hovoril priamo z duše, takže sa to tak ujalo a bola to vždy naša univerzálna odpoveď, keď na nás Maťo rozprával nejako odborne a my sme mu nie všetko rozumeli.
Tak sme mu to tak zhrnuli, že to je čierna biela alebo biela.“ „Záchvat smiechu, ktorý potom prišiel je doteraz pamätný, a vlastne aj toto bol jeden z dôvodov, prečo sme sa mali priučiť hudobnej teórii,“ dodal s úsmevom na tvári Peter .
Veľká vďaka patrí, samozrejme, aj nášmu učiteľovi hudby a hudobnej teórie, Milanovi , ktorý nám poskytol veľa cenných a zaujímavých informácií, ktoré rozhodne plánujeme využívať v našich inscenáciách. „Som skutočne vďačný za tieto hodiny a pevne verím, že týmto spôsobom budeme môcť našim divákom podávať stále kvalitnejšie a kvalitnejšie výkony na javisku!“ takto opísal svoje nadšenie z nadobudnutia nových vedomostí Peter . A čo nám na záver odporúča Filip : „Chcel by som na záver dodať, že ak sa niekto chce vzdelávať v oblasti hudby, nech si pripraví poriadnu dávku trpezlivosti, pretože to vôbec nie je také ľahké, ako sa na prvý pohľad zdá. Držím všetkým palce. “
Ako sa našim chlapcom bude dariť v praxi, máte šancu vidieť (a rovnako aj počuť) pri najbližšom MATURITNOM STRETKU , už tento piatok 23.11.2018 o 19-tej vo Véčku v Bratislave.
© Copyright 2012 – 2024